نوعدوره حضوری
صندلی0/0
گواهینامه90% علامت های آزمون
قیمت 5600000 تومان
همین حالا بخریدرزرو

شرح استاندارد آموزش شغل:

تولید، بازاریابی و فروش جواهرات مهره‌ای شغلی است در گروه طلا و جواهر سازی (محصول محور) است و شامل شایستگی‌های به کارگیری ابزار آلات مورد نیاز تولید، توزین در جواهرسازی مهره ای، عیارسنجی فلزات قیمتی و نیمه قیمتی مورد نیاز در جواهرسازی مهره ای، تشخیص سنگ ها و مهره های قیمتی و نیمه قیمتی در جواهرسازی مهره ای، به کارگیری مبانی و اصول طراحی در جواهرسازی مهره ای، تولید حرفه ای متناسب با نیاز بازار، بهسازی و تبلیغات، بازاریابی، بازارسازی، فروشندگی حرفه ای، به کارگیری قوانین و مقررات مربوطه از مرحله تولید تا فروش، مدیریت فروش و بازگشت اصل سرمایه به چرخه تولید تا فروش، ارائه صحیح محصولات تولیدات، چیدمان و ویترین داری، امنیت تولید تا فروش را در بر دارد و با مشاغل جواهرسازی مهره ای و سیمی در ارتباط می‌باشد.

ویژگی های کارآموزی ورودی:

حداقل میزان تحصیلات: پایان دوره اول متوسطه( پایان دوره راهنمایی)

حداقل توانایی های جسمی و ذهنی: سلامت کامل جسمانی و روانی

مهارت های پیش نیاز: جواهر ساز مهره ای و جواهر ساز سیمی

بخش 1بخش اول
فصل 1به کارگیری ابزار آلات مورد نیاز تولید، توزین در جواهرسازی مهره ایپیش نمایش رایگان

دانش:

– ابزارآلات جواهرات مهره‌ای

– ماشین حساب و نحوه کار با آن

– ترازو های مربوط به توزین فلزات و سنگها

– ابزار آلات و کارگاه های تولیدی ( کارگاه پیش‌تولید)  

مهارت:

– استفاده صحیح از ابزار آلات جواهرات مهره‌ای

– استفاده صحیح از ماشین حساب و ترازوی مکانیکی و دیجیتال

فصل 2عیارسنجی فلزات قیمتی و نیمه قیمتی مورد نیاز در جواهرسازی مهره ایپیش نمایش رایگان

 دانش:

– انواع فلزات قیمتی و نیمه قیمتی

– ویژگی های فیزیکی و شیمیایی فلزات قیمتی و نیمه قیمتی

– قطعات فلزی اصلی در جواهرسازی مهره ای

– نحوه عیار سنجی و محاسبات تبدیل عیار

مهارت:

– تشخیص تفاوت های فلز طلا، نقره، مس و برنج

– بکارگیری وزن مخصوص، سختی و رنگ فلزات

– عیار سنجی و محاسبات تبدیل عیار

– استفاده مناسب از انواع قفل ها، گوی ها، زنجیرها، مفتول ها

نگرش:

– توجه به تناسب استفاده و ترکیب فلزات با یکدیگر در تولید محصولات

– توجه به عیار صحیح و آزمایش آنها

فصل 3تشخیص سنگ ها و مهره های قیمتی و نیمه قیمتی در جواهرسازی مهره ایپیش نمایش رایگان

دانش:

– ابزارآلات در گوهر شناسی

– نحوه تقسیم‌بندی گوهر ها از نظر ارزش و قیمت

– نحوه تقسیم‌بندی گوهر ها از نظر فیزیکی و شیمیایی

– نحوه تقسیم‌بندی گوهر ها از نظر معدنی و ارگانیک بودن

– نحوه تقسیم‌بندی گوهر ها از نظر طبیعی و مصنوعی و مشابهات و بهینه سازی شده ها

– ویژگی های عمومی گوهرها : Color-Transparency-luster-clarity-Dispersion-Phenomena-Rarity-Fashion-Portability – Cut – Shape

– روش تشخیص خانوادگی مروارید

– روش تشخیص ۱۲ خانواده از گوهر ها: Quartz – Beryl – Corundum – Tourmaline –

Garnet – Peridot – Topaz – Spinel – Jade – Opal – Tourqouise – Lapis Lazuli

مهارت:

–  بکارگیری و استفاده صحیح از ابزار آلات گوهرشناسی

– تقسیم بندی گوهر ها از نظر قیمتی و نیمه قیمتی ب

– تقسیم بندی گوهر ها از نظر معدنی و ارگانیک بودن

–  تشخیص مروارید

فصل 4بکارگیری مبانی و اصول طراحی در جواهرسازی مهره ایپیش نمایش رایگان

دانش:

– روش انتخاب صحیح مهره ها و قطعات از نظر حجم، وزن و  رنگ

– حجم شناسی جواهرات مهره‌ای

– رنگ شناسی جواهرات مهره‌ای

– روش طراحی در گردنبندها، دستبندها و گوشواره‌ها

مهارت:

– طراحی صحیح و چیدمان قطعات کنار هم از نظر تناسب رنگ، حجم و وزن

نگرش:

– دقت در کار

– توجه به اجرایی بودن طرح ها در ساخت مصنوعات و همچنین محل مناسب حلقه ها ، سوزاندن و اتصالات با توجه به وزن وزن قطعات مورد نظر

فصل 5تولید حرفه ای متناسب با نیاز بازار دانشپیش نمایش رایگان

 – روش های تولید در حجم محدود

– روش های تولید در حجم بالا

– روش های تولید مصنوعات سبک و فوق سبک

– روش‌های سفارش سازی و جذب مشتری

مهارت:

– چیدمان خط تولید جهت تولید انبوه و برنامه ریزی مناسب برای آن و همچنین مهارت در تولید سفارشات بر اساس نمونه اصلی و تولید مصنوعات با توجه به وزن تمام شده محصول

نگرش:

– تولیداتی در خور نیاز بازار و حجم تولید متناسب با میزان سفارش و مدیریت زمان در تولید

بخش 2برندینگ
فصل 6برندسازی و تبلیغاتپیش نمایش رایگان

دانش:

– روش برند سازی

– روش انتخاب و ثبت علائم تجاری یا لوگو

– روش های تبلیغات مناسب

– روش های تبلیغات محیطی، مطبوعاتی ، رسانه و شبکه  ای

مهارت:

– برندسازی و معرفی صحیح برند و علائم تجاری و همچنین تبلیغات مناسب جهت آشنایی عموم با برند ایجاد شده

نگرش:

– استفاده از ابزارهای موثر در تبلیغات صحیح و تحقیق در مورد شرکت های موفق و کمپانی های بزرگ و استفاده از روش های به کار گرفته شده موفق قبلی

فصل 7بازارسازی، بازاریابیپیش نمایش رایگان

دانش:

– مطالعات و تحقیقات میدانی

– روش شناسایی فروشندگان کل، جزء و پخش کنندگان

– روش تغییر طرح های قدیمی با توجه به نیاز روز بازار

– روش ایجاد سبکی نو در تولید مصنوعات

مهارت:

– ارتباط صحیح با عوامل خرید عمده و همچنین فروشندگان جزء و مورد اعتماد و همچنین ایجاد تیم قوی در توزیع و فروش محصولات

– بازاریابی تخصصی و بازارسازی

نگرش:

– ارائه محصولات و افراد خوش حساب و منظم و شناخت مکان و زمان مناسب فروش محصولات

فصل 8فروشندگی حرفه ایپیش نمایش رایگان

دانش :

– روش فروشندگی در مکان های دائمی (فروشگاه عمده فروشی یا خرده فروشی )

– روش فروشندگی مقطعی( فروش در نمایشگاه های روزانه و هفتگی و یا….. همچنین نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی )

– روش فاکتور نویسی و ارائه صحیح فاکتور به مشتری

– رفتارشناسی و روابط عمومی در فروشندگی حرفه ای

مهارت:

– مدیریت صحیح فروشگاه

– برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات

– رفتار مناسب در فروش جهت فروش صحیح و بیشتر

نگرش:

– دقت در فروشندگی در زمان و مکان مناسب

– یافتن مشتریان مناسب در اثر حسن رفتار با آنان

– رعایت اخلاق حرفه ای

فصل 9بکارگیری قوانین و مقررات مربوطه از مرحله تولید تا فروشپیش نمایش رایگان

دانش:

– قوانین مرتبط با اتحادیه ها

– قوانین مرتبط با بیمه ها

– قوانین حقوقی، مرتبط با تنظیم قراردادها

مهارت:

– دریافت جواز کسب

– کارت کیفی گری و غیره

– اعلام افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و دریافت بیمه های مختلف اعم از: مسئولیت، آتش سوزی ، حوادث و …

– تنظیم قراردادهای مشارکت، ایجاد و رهن و اطلاعات مربوط به فسق و تضمین در قراردادها

نگرش:

– حضوری قانون مند در صنف طلا و جواهر و همچنین ارتباطات اداری مربوط به تولید و فروش محصولات و کاسته شدن از حواشی وقت‌گیر و فرسایشی در تولید و فروش

بخش 3امنیت تولید تا فروش
فصل 10مدیریت فروش و بازگشت اصل سرمایه به چرخه­ی تولید تا فروشپیش نمایش رایگان

دانش:

– روش ایجاد دفاتر رسمی و دقیق

– روش مدیریت موجودی طلا

-روش مدیریت در دریافت پرداخت اجرت ها

مهارت:

– ثبت دقیق تراکنش های نقدی و غیرنقدی در دفاتر و همچنین حفظ موجودی روزانه طلا، تبدیل طلا از حالت موجودی نقدی به موجودی طلا در هر تراکنش مربوط

– مدیریت کسری طلا در ساخت و سازها

– تنظیم دریافت و پرداخت اجرت های نقدی و به اجرت های مدت دار

نگرش:

– فرد اهمیت مدیریت در توازن طلا و نقدینگی را پی برده و از متضرر شدن در این فرآیند جلوگیری کرده و ارزش افزوده مربوطه را حفظ می نماید.

فصل 11 ارائه صحیح تولیدات، چیدمان و ویترین داریپیش نمایش رایگان

دانش:

– روش های بسته بندی

– روشهای چیدمان فروشگاهی و ویترین داری

– روشهای چیدمان نمایشگاهی

مهارت:

– ارائه صحیح تولیدات و محصولات در شکلی فاخر و همچنین نحوه چینش زیورآلات در ویترین از نظر زاویه دید مناسب ، نور مناسب، چیدمان روزانه و جمع آوری آن در زمان مناسب

– چیدمان در فضای باز نمایشگاهی ،کنترل و حفاظت از تولیدات

فصل 12امنیت تولید تا فروشپیش نمایش رایگان

دانش:

– سسیتم های امنیتی

– گاو صندوق

– قفل های مناسب

– دوربین مداربسته

مهارت:

– چیدمان صحیح در گاوصندوق در پایان هر روز کاری و کنترل قفل آن

– قطع و راه اندازی سیستم دزدگیر