5 مه 2021

فیروزه تراشی

فیروزه تراشی یکی  از رشته هایی است که در سازمان فنی و حرفه ای وجود داشته و فرد میتواند در این رشته سنگ مناسبی از فیروزه یا کریزوکولا را انتخاب کرده و بعد از حذف قسمت های زائد آن و با ایجاد تراش های منحصر به فرد یک فیروزه زیبا را داشته باشد. فیروزه تراشی هنری است که از دیرباز در بین گوهر تراشان به عنوان هنری مقدس شناخته میشود. فیروزه تراشان که اغلب سنگ تراشیده شده را روی جواهر سوار میکنند با طلاسازان و مخراج کاران در ارتباط نزدبک هستند.

در دوره فیروزه تراشی شما علاوه بر انتخاب فیروزه مناسب برای تراشیدن، نحوه جداسازی سنگهای باطله از فیروزه و کریزوکولا را یاد گرفته و بعد از شکل دادن اولیه که به وسیله شابلون انجام میگیرد سنگ را جلا داده تا زیبایی و درخشندگی منحصر به فردی پیدا کند.

دوره­ای آموزشی تراش فیروزه و کریزوکولا ۴۰ ساعت است که ۱۰ ساعت تئوری و ۳۰ ساعت عملی است .در دوره تئوری شما با ساختار سنگ فیروزه و عناصر تشکیل دهنده این سنگ آشنا شده و نحوه تشخیص انواع فیروزه از معادن مختلف را یاد میگیرید. شناخت سنگ فیروزه علاوه بر کاربردی که در گوهر تراشی دارد در مباحث گوهر شناسی نیز کاربرد فراوانی دارد.

فیروزه تراشی جزو مشاغل عادی و کم خطر بوده ولی نیاز به استعلام از وزارت کار را نیز دارد.افرادی که تمایل به فعالیت در این حرفه را دارند میتوانند بعد از گذراندن این دوره از سازمان فنی و حرفه ای مدرک بین المللی دریافت کرده میتوانند از وام اشتغال زایی و کارآفرینی با سود ۴%استفاده نمایند.

ارسال پاسخ