راه اندازی یک کارگاه نقره سازی ساده

12 مارس 2019

راه اندازی یک کارگاه نقره سازی ساده

برای راه اندازی یک کارگاه نقره سازی به وسایل زیر احتیاج دارید:
– یک میز جواهرسازی یا دماغه ای که بتوانید به هر میز محکمی متصل کنید.
– تعدادی ابزار دستی مانند اره و کمان اره طلاسازی، سوهان و سوهانچه، چفت، چند نوع انبر، سندان و یک چکش.
– شما همچنین به یک ایستگاه جوشکاری احتیاج دارید. این ایستگاه میتواند شامل یک تخته نسوز و یک سر پیک ساده باشد که معمولا برروی میز شما قرار میگیرد. البته این ایستگاه میتواند در جای دیگری مانند روی گاز آشپزخانه باشد.
انتخاب با شماست.
– آخرین مورد محلول اسید برای تمیز کردن کار است. سعی کنید برای خطر کمتر از یک اسید ضعیف شده در آب ولرم استفاده کنید.
برای یک کارگاه ساده و خانگی شما میتوانید از یک دماغه ساده که به میزی در خانه متصل کردید استفاده کنید. در کنار آن شما تعدادی ابزار دستی و سر پیک ساده و یک تخته نسوز احتیاج دارید و برای اسید هم میتوانید از شیشه ی مربا استفاده نمایید.
برای کارگاه حرفه ای تر در زمانی که شما ساخت و فروش بالاتری دارید، شما به یک میز جواهر سازی احتیاج دارید که در قیمت های مختلف در بازار موجود است. یک میز با قیمت متوسط تقریبا تا آخر عمر برای شما کافی خواهد بود! ابزار دستی شما فرقی با کارگاه ساده ندارد. برای یک کارگاه حرفه ای شما نیازمند ایستگاه جوشکاری و آتشکاری قویتری هستید. برای این منظور شما تعداد بیشتری آجر و تخته نسوز برای محافظت از محیط خود نیاز دارید. اگر با قطعات بزرگ و فلزات سخت مانند پلاتین سروکار دارید بایستی از سر پیک قویتر مانند اسمیت استفاده بفرمایید. برای محلول اسید هم شما به سیستمی احتیاج دارید که آب را برای شما گرم نگه دارد ولی آب نباید بجوشد! یک پلوپز کوچک وسیله بسیار مناسبی برای این مورد میباشد.
ابزارهای تکمیلی
با گذشت زمان شما به ابزارهایی نیاز دارید تا کارگاه خود را ارتقا دهید یا زمان اختصاص داده شده به کاری را کاهش دهید )مانند پولیش و پرداخت( تا به شما در ساخت جواهرات پیچیده تر کمک کند. این ابزار مکمل عبارتند از:
– موتور آویز
– دستگاه پرداخت ( در انتخاب آن به فاکتور سلامت وایمنی و همینطور نحوه بازیابی فلز دقت کنید.)
– دستگاه پرداخت ساچمه یا تامبلر
– دستگاه نورد برای شکل دهی و ایجاد بافت در سطح
– فرز رومیزی
– تمیز کننده ی التراسونیک
– گیره و انبر قفلی
– ابزار دستی

نورپردازی کارگاه شما
اگر شما هم مانند ما تا پاسی از شب برروی سازه های جواهر خود کار میکنید بایستی توجه ویژه ای به نور پردازی محل کار خود داشته باشید. یک چراغ رومیزی خمشو و ساده برای این منظور خوب است. البته اگر شما به یک وسیله نورپردازی قابل حمل احتیاج دارید که بتوانید به راحتی به محل جوشکاری، اره کاری و جواهرسازی مهره ای خود انتقال دهید و قطعات ریز و درشت را بخوبی مشاهده کنید، چراغهای مخصوص جواهر سازی با قابلیت بزرگنمایی در بازار موجود است.
نکات ایمنی
مثل همیشه اول ایمنی بعد کار! رعایت نکات ایمنی برای داشتن تجربه جواهرسازی بدون خطر بسیار پر اهمیت است.
– حتما در مواقع کار با آتش و فرزکاری از عینک استفاده کنید. استفاده از پیشبند برای محافظت از لباس هم بسیار پیشنهاد میشود.
– موها و پارچه ها را گره زده و جمع کنید! در هنگام کار با شعله در جوشکاری و آتشکاری بسیار مهم است که موی بلند خود را از پشت ببندید تا جلوی خطرات محتمل را بگیرید.
– محل کار خود را تمیز نگه دارید! این کار بسیار تفاوت ایجاد میکند. محل کار باید تمیز، بدون گرد و خاک و تکه های کاغذ باشد.
– به دیگران تذکر دهید که در هنگام کار مخصوصا کار با آتش مزاحم شما نشوند و حواس شما را پرت نکنند.
– اصل پایه!!! در هنگام آتشکاری مواد سوختنی را از خود دور کنید! این مورد را همیشه قبل از روشن کردن آتش بررسی کنید. همیشه کپسول گاز را روی زمین و نه روی میز، قرار دهید. ذرات چوب، کاغذ و یا مواد آتشزا را دور کنید و بعد شروع کنید!
– در هنگام کار با آتش، فرزکاری و پرداخت کاری تمام حواستان به کار باشد! حتی اگر تلفنتان صدا داد تمرکزتان را از روی کار برندارید! یک پیغام ارزشش را ندارد.
با اینکه ایمنی در کارگاه بسیار پر اهمیت است ولی هیچگاه از کار نترسید. بیشتر نکات ایمنی را خود شما هم میدانید و یادگیری ساخته ها، مواد و تجهیزات به افزایش اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد.

ارسال پاسخ